Navigační cesta dokumentu
Vizitka akademického pracovníka
Jméno a příjmení | doc. Ing. Zdeněk Horák, Ph.D. |
---|---|
Status | Akademický pracovník |
Funkce | Vedoucí pracovník |
Pracoviště | Katedra technických studií |
Pracovní zařazení | docent |
Telefon | +420 567 141 130 |
Mobilní telefon | 604128156 |
zdenek.horak@vspj.cz | |
Místnost | 3N024 |
Konzultační hodiny
Den | Čas | Poznámka |
---|---|---|
pondělí | ||
10:00 - 11:30 | Konzultace prosím domlouvejte předem elektronicky na e-mail: zdenek.horak@vspj.cz nebo tel: +420 773 778 948. Děkuji |
Publikační činnost
Článek v databázi Web of Science
2020
Horák, Z., Dvořák, K., Zárybnická, L., Vojáčková, H., Dvořáková, J., & Vilímek, M. (2020). Experimental Measurements of Mechanical Properties of PUR Foam Used for Testing Medical Devices and Instruments Depending on Temperature, Density and Strain Rate. Materials, 13(20), 4560. doi: 10.3390/ma13204560 |
2017
Marvan, J., Horák, Z., Vilímek, M., Horný, L., Kachlík, D., & Báča, V. (2017). Fixation of distal fibular fractures: A biomechanical study of plate fixation techniques. ACTA OF BIOENGINEERING AND BIOMECHANICS, 19(1), 33-39. doi: 10.5277/ABB-00557-2016-02 |
Srnec, R., Horák, Z., Sedláček, R., Sedlinská, M., Krbec, M., & Nečas, A. (2017). Comparison between the Range of Movement Canine Real Cervical Spine and Numerical Simulation - Computer Model Validation. Acta Chirurgiae Orthopaedicae et Traumatologiae Cechoslovaca, 84(2), 133-137. |
Nečas, L., Hrubina, M., Cibula, Z., Běhounek, J., Křivánek, S., & Horák, Z. (2017). Fatigue failure of the sliding hip screw – clinical and biomechanical analysis. Computer Methods in Biomechanics and Biomedical Engineering, 20(12), 1364-1372. doi: 10.1080/10255842.2017.1363192 |
Castro, E., Konvičková, S., Daniel, M., & Horák, Z. (2017). Identification of the critical level of implantation of an osseointegrated prosthesis for above-knee amputees. Computer Methods in Biomechanics and Biomedical Engineering, 20(14), 1494-1501. doi: 10.1080/10255842.2017.1380799 |
2016
Vilímek, M., Horák, Z., & Báča, V. (2016). Force Ratio in Masticatory Muscles after Total Replacement of the Temporomandibular Joint. Acta of Bioengineering and Biomechanics, 18(3), 131-136. doi: 10.5277/ABB-00467-2015-03 |
Bartoška, R., Báča, V., Horák, Z., Hrubina, M., Skála-Rosenbaum, J., Marvan, J., Kachlík, D., & Džupa, V. (2016). The importance of intramedullary hip nail positioning during implantation for stable pertrochanteric fractures: biomechanical analysis. Surgical and Radiologic Anatomy, 38(5), 577-585. doi: 10.1007/s00276-015-1595-4 |
Brzobohatá, H., Krajíček, V., Horák, Z., Sedlák, P., & Velemínská, J. (2016). Diachronic changes in size and shape of human proximaltibia in Central Europe during the latest 1200 years. HOMO- Journal of Comparative Human Biology, 67(6), 433-446. |
Brzobohatá, H., Krajíček, V., Horák, Z., & Velemínksá, J. (2016). Sexual Dimorphism of the Human Tibia through Time: Insights into Shape Variation Using a Surface-Based Approach. PLOS ONE, 11(11), 166461-166475. |
2015
Hrubina, M., Horák, Z., Skoták, M., Letocha, J., Báča, V., & Džupa, V. (2015). Assessment of complications depending on the sliding screw position - finite element method analysis. Bratislava Medical Journal, 116(5), 302-310. doi: 10.4149/BLL_2015_057 |
Horný, L., Netušil, M., & Horák, Z. (2015). Limit point instability in pressurization of anisotropic finitely extensible hyperelastic thin-walled tube. International Journal of Non-Linear Mechanics, 77(-), 107-114. doi: 10.1016/j.ijnonlinmec.2015.08.003 |
Článek v databázi SCOPUS
2019
Nečas, L., Hrubina, M., Melišík, M., Cibula, Z., Olgun, D., & Horák, Z. (2019). Is primary fixation with the sliding hip screw introduced into the non-ideal position sufficient for stable pertrochanteric fracture stabilisation? A biomechanical evaluation and experimental study. Periodica Polytechnica Mechanical Engineering, 63(2), 140-147. doi: 10.3311/PPme.13259 |
Kapitola v odborné knize
2019
Horák, Z., & Báča, V. (2019). Biomechanika proximálního femuru. In Zlomeniny proximálního femuru (47-52). Praha: Galén. |
Ostatní knihy a učební texty
2018
Horák, Z., Čapek, L., Horný, L., Vilímek, M., Hájek, P., Henyš, P., Hynčík, L., Jonášová, A., & Vimmr, J. (2018). Biomechanika člověka. Praha: Grada Publishing, a.s. |
Užitný vzor nebo průmyslový vzor
2020
Krejčí, I., Zezulka, F., & Horák, Z. (2020). Zapojení pro řízení elektromotoru pro letecké aplikace. |
2018
Horák, Z., & Dupalová, J. (2018). Dětská předloketní berle. |
2016
Horák, Z. (2016). Dřík femorální komponenty totální náhrady kyčelního kloubu s optimalizovanou tuhostí své střední části. |
Horák, Z. (2016). Pojistný závit pro kostní šrouby. |
Horák, Z. (2016). Profil závitu pro kostní šrouby. |
Projekty
Dotační titulExterně financované projekty
Nadaní studenti 2020/2021 |
![]() |
Cílem předloženého projektu je podpořit u nadaných studentů středních škol zájem o vzdělání, vědu a výzkum v širokém spektru zdravotních, ekonomických a technických oborů. Dalším dílčím cílem projektu je vytipování kvalitních studentů SŠ a umožnit jim zapojení do projektové spolupráce s jedinou veřejnou vysokou školou v kraji. V neposlední řadě je to i rozšíření a prohloubení spolupráce V rámci projektu je připravena celá řada dále podrobně popsaných dílčích projektů, které vede akademický pracovník VŠPJ, který zde působí jako odborný garant a mentor pracující se skupinkou studentů SŠ. Náročnost projektů odpovídá znalostem a dovednostem studentů SŠ tak, aby bylo reálné dosažení deklarovaných výstupů projektu. Dílčí projekty jsou koncipovány tak, že na jejich realizaci se |
Vedoucí projektu: doc. Ing. Zdeněk Horák, Ph.D. Celková částka: 1373000 CZK Dotační titul: Kraj Vysočina |
Vývoj kol a brzd pro podvozky malých a středních letadel |
![]() |
Cílem je vyvinout nová kola a brzdy pro podvozky letounů do max. 25 pasažéru a hmotnost do 7,5 tun. Jedná se zejména o 3 bodový typ podvozků s bržděnými koly hlavního podvozku. Vzniknou prototypy kol hlavního podvozku, dále prototypy brzdy pro kola. Prototypy vzniknou pro představitele letadel o hmotnosti cca 4,5 tuny s přistávací rychlostí cca 215 km/hod., brždění od cca 180 km/hod., brzdná energie cca 5,6 MJ. Brzdy jsou hydraulicky ovládané. U kol bude řešen materiál kol, těsnění a uložení v ložiscích. Vyřešena bude problematika signalizace teplotního zatížení kol. Bude rovněž řešena optimalizace konstrukce z hlediska šíření tepla od třecího páru jak do brzdy, tak do kol. |
Vedoucí projektu: doc. Ing. Zdeněk Horák, Ph.D. Celková částka: 16800000 CZK Dotační titul: Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO), program TRIO Partneři: VŠPJ, Jihlavan a.s., Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s. |
Podpora Kraje Vysočina rozvoji Vysoké školy polytechnické Jihlava v letech 2017-2021 s cíle zvýšení konkurenceschopnosti studentů školy na trhu práce |
![]() |
Vysoká škola polytechnická Jihlava (VŠPJ) je veřejná vysoká škola zaměřená na aplikovanou vzdělanost, jejímž posláním je poskytovat odborně různorodé studijní programy zaměřené zejména na potřeby regionálního trhu práce. Projetk povede ke snížení dopadu popsaných negativních vlivů na realizaci Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti VŠPJ, a tedy na naplňování dlouhodobých cílů školy dominantně v souladu s potřebami Kraje Vysočina. reg. číslo ID O02268.0001 |
Vedoucí projektu: doc. Ing. Zdeněk Horák, Ph.D. Celková částka: 16675000 CZK Dotační titul: Kraj Vysočina |