Navigace
Publikováno: 17. 12. 2025 10:11
Autor: Mgr. Martina Tomšů

VŠPJ mění vizuální styl: modernější tvář, jednotná komunikace a Polytechna

Vysoká škola polytechnická Jihlava představuje nový vizuální styl, který sjednotí komunikaci školy v tištěném i online prostředí. Na jeho přípravě škola pracovala téměř rok ve spolupráci s jihlavským grafickým studiem DIZEN design s.r.o. Nový vizuál přináší modernější barevnost, jasná pravidla práce s identitou a také nový marketingový prvek – Polytechna, studentský slang přirozeně vycházející z názvu školy.
Návrh bez názvu (86).png

Vysoká škola polytechnická Jihlava představuje nový vizuální styl, který bude postupně zaváděn do všech oblastí komunikace školy. Na jeho přípravě škola pracovala téměř rok ve spolupráci s jihlavským grafickým studiem DIZEN design s.r.o.

Změna vizuální identity reaguje na potřebu moderní, jednotné a srozumitelné prezentace školy v tištěném i digitálním prostředí. Cílem je posílit rozpoznatelnost VŠPJ, zpřehlednit komunikaci směrem ke studentům, uchazečům i odborné veřejnosti a sjednotit dosud roztříštěné vizuální výstupy.

Moderní vizuál s respektem k tradici

Nový vizuální styl vychází z hodnot školy a zachovává kontinuitu se stávající identitou. Oficiální název Vysoká škola polytechnická Jihlava i zkratka VŠPJ zůstávají nadále platné a nemění se. Nový vizuál je však lépe přizpůsoben současným komunikačním kanálům, zejména online prostředí a sociálním sítím.

Součástí změny je také aktualizace barevnosti. Dosavadní červený odstín byl upraven. Nově se do vizuálního stylu přidává petrolejová barva, která vizuálu dodává modernější a klidnější charakter a rozšiřuje možnosti práce s kontrastem a hierarchií informací.

Polytechna: studentský slang jako marketingová značka

Výrazným prvkem nového vizuálního stylu je práce se slangovým označením Polytechna. Tento výraz, který se dlouhodobě objevuje v neformální komunikaci studentů, se nově stává součástí vizuální identity školy.

Polytechna je krátká, snadno zapamatovatelná a jednoduše vyslovitelná. Jde o novou marketingovou značku školy, která je přirozeně odvozena od názvu Vysoká škola polytechnická Jihlava. Její použití umožňuje škole komunikovat přívětivěji, současně však s respektem k oficiálnímu názvu i institucionálním pravidlům.

Použití názvu Polytechna nemění oficiální identitu školy – oficiální název i zkratka VŠPJ zůstávají zachovány. Nový prvek doplňuje stávající komunikaci a pomáhá škole oslovovat zejména mladší cílové skupiny.

Spolupráce s grafickým studiem DIZEN design s.r.o.

Na přípravě nového vizuálního stylu VŠPJ spolupracovala s grafickým studiem DIZEN design s.r.o., které se specializuje na tvorbu vizuálních identit, značek a komplexních designových systémů. Studio má zkušenosti s projekty pro veřejné instituce, kulturní organizace i vzdělávací sektor.

Autorkou nového vizuálu je grafická designérka Marie Musilová, která se dlouhodobě věnuje tvorbě vizuálních identit s důrazem na funkčnost, typografii a dlouhodobou udržitelnost designu.

Postupné zavádění do praxe

Nový vizuální styl bude zaváděn postupně, aby byl přechod plynulý a ekonomicky efektivní. Změny se dotknou webových stránek, sociálních sítí, tiskovin, propagačních materiálů a v budoucnu také orientačního systému školy.

Vizuální identita byla navržena jako flexibilní a dlouhodobě použitelný systém, který umožní další rozvoj značky školy v následujících letech.

 

 

 

Spojte se s námi

Vysoká škola polytechnická Jihlava
Tolstého 16
586 01 Jihlava

IČ: 71226401
DIČ: CZ71226401

Kontakt
Telefon: +420 567 141 111
Fax: +420 567 300 727
E-mail: vspj@vspj.cz
ID datové schránky: w9ej9jg

Kontaktní místo kanceláře rektora
Monika Jonášová
E-mail: monika.jonasova@vspj.cz

Studijní oddělení
Telefon: +420 567 141 181
E-mail: studijni@vspj.cz


Moment prosím...