Navigační cesta dokumentu
doporučený studijní plán
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2021/2022
Vysvětlivky:
Typ předmětu : P - povinný, PV - povinně volitelný, CJ - cizí jazyk, VP - volitelný předmět
Způsob zakončení předmětu : ZA - zápočtem, ZK - zkouškou, Z,ZK - zápočtem a zkouškou
Poznámky
Vysvětlivky:
Typ předmět: P - povinný, PV - povinně volitelný, CJ - cizí jazyk (povinný předmět - typ P), V - volitelný předmět
Způsob zakončení předmětu: ZA - zápočtem, KZ – klasifikovaný zápočet, ZK - zkouškou, Z,ZK - zápočtem a zkouškou
Struktura studia:
Student profesně zaměřeného bakalářského programu musí za celé studium získat nejméně 180 kreditů, z toho 121 kreditů z povinných předmětů, 32 kreditů z povinně volitelných předmětů typu A a 12 kreditů z povinně volitelných předmětů typu B a zbývajících 15 kreditů musí student získat z volitelných nebo dalších povinně volitelných předmětů.
Cizí jazyk:
Povinným cizím jazykem je angličtina. Student má navíc povinnost absolvovat během studia v angličtině alespoň jeden odborný předmět. Předmět vyučovaný v angličtině je pouze jinou jazykovou verzí českého předmětu, bez ohledu na jazyk výuky si lze tudíž tento předmět zapsat pouze dvakrát za studium.
Vypisování předmětů:
Povinné předměty jsou vypisovány v semestru podle doporučeného studijního plánu. Povinné předměty Bakalářská práce a Seminář k bakalářské práci jsou zpravidla vypisovány v letním i zimním semestru, ostatní předměty jsou mimo doporučený semestr vypisovány pouze výjimečně. Povinně volitelné a volitelné předměty jsou vypisovány s uvážením zájmu studentů a možností katedry.
Povinně volitelné předměty umožňují výraznější orientaci studenta zejména do oblasti vývoje SW či do oblasti podnikového IT a informačních systémů (je nabízena ucelená skupina předmětů), kromě toho jsou nabízeny povinně volitelné předměty související se studovaným oborem a rozvíjející studenta i v oblastech hardwaru, řídicích systémů aj.
Povinně volitelné předměty typu A:
- Návrh a implementace databázových systémů
- Počítačová grafika a virtuální realita
- Pokročilé programovací techniky
- Programování desktopových aplikací
- Programování pro mobilní platformy
- Programování technických výpočtů
- Programování v Javě
- Serverová a desktopová administrace
- Umělá inteligence
- Webové technologie
Povinně volitelné předměty typu B:
- Efektivní komunikace a prezentace
- Ekonomika podniku
- Elektronické obchodování
- Geografické informační systémy
- Matematický seminář
- Multimédia
- Multimediální a studiová technika
- Navazující odborná angličtina pro informatiky
- Pokročilejší technologie počítačových sítí
- Technologie a standardy Průmyslu 4.0
- Vývoj a provoz bezpilotních systémů
- Zpracování signálu a obrazu
Odborná praxe:
Studenti jsou povinni absolvovat odbornou praxi v rozsahu 14 týdnů. Praxe zpravidla probíhá v 5. semestru. Poskytovatele praxe si studenti hledají sami. Je vhodné se o praxi začít zajímat již v zimním semestru 2. ročníku, aby bylo možno si případně zapsat PV předmět Příprava na praxi. Praxe se řídí platnou směrnicí k odborným praxím, její průběh je dále detailně popsán v Průvodci odbornou praxí, https://pruvodce.vspj.cz/
Státní závěrečná zkouška:
Státní závěrečná zkouška sestává ze státní zkoušky ze studijního programu, reflektující zvolený obor vzdělávání a z obhajoby bakalářské práce. Okruhy pro státní závěrečnou zkoušku ze studijního programu jsou vybrány z oblastí algoritmizace, programování a vývoje software, databázových systémů, počítačových sítí, operačních systémů, počítačové grafiky, návrhu uživatelských rozhraní, softwarového inženýrství, řízení projektů a informačních systémů. Tvoří tři obsahově ucelené bloky, navázané na jednotlivé předměty takto:
- Základy informatiky:
- Diskrétní struktury (ZT)
- Základy strukturovaného programování (PZ)
- Datové struktury a algoritmy (ZT)
- Operační systémy (ZT)
- Programovací jazyky a překladače (ZT)
- Tvorba aplikací:
- Úvod do počítačových sítí (PZ)
- Objektově orientované programování (PZ
- Tvorba internetových stránek (ZT)
- Úvod do databázových systémů (ZT)
- Softwarové inženýrství (PZ)
- Řízení softwarových projektů (PZ)
- Bezpečnost a ochrana dat (PZ)
- Uživatelsky orientované úlohy:
- Návrh uživatelských rozhraní (PZ)
- Webové technologie (PZ)
- Návrh a implementace databázových systémů (PZ)
- Podnikové informační systémy (PZ)
- Počítačová grafika a virtuální realita (PZ)