Navigační cesta dokumentu
Vizitka akademického pracovníka
Jméno a příjmení | Ing. Kateřina Berková, Ph.D. |
---|---|
Status | Akademický pracovník |
Pracoviště | Katedra ekonomických studií |
Pracovní zařazení | odborný asistent |
Telefon | +420 567 141 218 |
katerina.berkova@vspj.cz | |
Místnost | 3N071 |
Konzultační hodiny
Den | Čas | Poznámka |
---|---|---|
pondělí | ||
10:30 - 12:00 | Konzultace mohou probíhat také v online prostředí: https://cesnet.zoom.us/j/8973700915. Nejprve mne ale kontaktujte pro naplánování termínu. Děkuji. DNE 22.2.2021 JSOU KH PŘESUNUTÉ NA ČAS 7:10-8:40. |
Publikační činnost
Článek v databázi Web of Science
2020
Krpálek, P., Berková, K., Krpálková Krelová, K., Kubišová, A., Frendlovská, D., & Szabo, S. (2020). Environmental Education in the Preparation of Students of Tourism and Finance and Management in the Czech Republic. Sustainability, 12(17), není číslováno. doi: 10.3390/su12176736 |
Článek v databázi SCOPUS
2020
Berková, K., Borůvková, J., Frendlovská, D., & Krpálek, P. (2020). Learning Styles of Czech College and University Students in Accounting Education. Universal Journal of Educational Research, 8(8), 3459-3468. doi: 10.13189/ujer.2020.080820 |
Berková, K., Frendlovská, D., Závodný Pospíšil, J., Vojáčková, H., & Kolářová, D. (2020). Education towards Entrepreneurial Careers in a Czech College: An Empirical Study. Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, 13(1), 1-9. doi: 10.7160/eriesj.2020.130101 |
2019
Berková, K., Krpálek, P., & Krpálková Krelová, K. (2019). Future economic professionals: development of practical skills and competencies in higher education from the point of view of international employers. Economic Annals-XXI, 176(3-4), 91-98. doi: 10.21003/ea.V176-09 |
Kuchařová, I., Berková, K., Pfeiferová, D., & Krpálek, P. (2019). The Influence of Teacher Competencies on Student Motivation to Study Accounting at Secondary Vocational Schools in the Czech Republic. Universal Journal of Educational Research, 7(12), 2844-2850. doi: 10.13189/ujer.2019.071235 |
2018
Berková, K., Borůvková, J., & Lízalová, L. (2018). Recognition of Indicators for the Development of the Cognitive Dimensions in Tertiary Education. Problems of Education in the 21st Century, 76(6), 762-778. |
Berková, K., Borůvková, J., & Lízalová, L. (2018). Motivation of Students of Economic and Technical Study Programmes as a Tool of Competitiveness of Universities and Colleges: Empirical Study. Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, 11(4), 72-77. |
Ostatní odborné články v recenzovaných periodikách
2018
Berková, K. (2018). Současná praktická příprava studentů středních škol na účetní profesi v aplikační sféře. Media4u Magazine, 15(2), 10-16. |
2017
Berková, K. (2017). Rozvoj odborných a měkkých kompetencí prostřednictvím předmětu Cvičná firma optikou studentů vysoké školy. Media4u Magazine, 14(3), 43-48. |
Berková, K. (2017). Analýza základních účetních znalostí a míry jistoty studentů v sekundárním vzdělávání. Media4u Magazine, 14(4), 21-25. |
2016
Berková, K. (2016). Vyrovnání úrovně znalostí studentů v účetnictví na vysoké škole ekonomického zaměření. Media4u Magazine, 13(3), 31-34. |
Berková, K. (2016). Přenos české účetní legislatvy do vzdělávacího obsahu účetnictví. Logos Polytechnikos, 7(3), 7-21. |
Berková, K., & Symonová, E. (2016). Pilotní testování pokročilé úrovně účetních znalost studentů na Vysoké škole polytechnické Jihlava. Media4u Magazine, 13(4), 44-49. |
2014
Holečková, L., & Berková, K. (2014). Komunikační dovednosti žáků sekundárního vzdělávání: Význam komunikace pro přechod do terciéru. Media4u Magazine, 11(2), 20-25. |
Článek ve sborníku v databázi Conference Proceedings Citation Index (Web of Science)
2019
Berková, K., & Frendlovská, D. (2019). Postoje k podnikání studentů univerzitní a neuniverzitní vysoké školy. In Sborník příspěvků z 11. ročníku mezinárodní vědecké konference KONKURENCE (31-40). Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. |
2017
Berková, K. (2017). Rozvoj finančních kompetencí studentů: faktor konkurenceschopnosti na trhu práce. In Sborník příspěvků z 9. ročníku mezinárodní vědecké konference KONKURENCE (82-90). Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. |
2016
Berková, K. (2016). Předmět Cvičná firma jako prostředek podpory konkurenceschopnosti absolventů vysokých škol. In Sborník příspěvků z 8. ročníku mezinárodní vědecké konference KONKURENCE (31-41). Jihlava: VŠPJ. |
Ostatní články ve sbornících
2020
Berková, K., & Hnízdilová, M. (2020). Požadavky českých zaměstnavatelů na účetní profesi. In Sborník příspěvků z 12. ročníku mezinárodní vědecké konference KONKURENCE (21-29). Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. |
2018
Berková, K. (2018). (Ne)interakce jako prostředek motivace nejenom v ekonomickém vzdělávání. In Média a vzdělávání 2018 – Media & Education 2018 (14-17). Praha: Extrasystem Praha. |
2015
Berková, K. (2015). Význam a využití účetních programů v terciárním a sekundárním vzdělávání. In Média a vzdělávání 2015 - Media and Education 2015 (9-12). Praha: Extrasystem Praha. |
Berková, K. (2015). Odlišnosti v systému řízení výuky účetnictví v terciárním a sekundárním vzdělávání. In MMK 2015 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky (1317-1322). Hradec Králové: Magnanimitas. |
Berková, K. (2015). Význam prakticky orientovaných předmětů ve vzdělávání pro konkurenceschopnost. In 7. ročník mezinárodní vědecké konference Konkurence (27-34). Jihlava: VŠPJ. |
Berková, K., & Lexová, M. (2015). Analýza úspěšnosti studentů VŠPJ v předmětu Finanční účetnictví. In QUAERE 2015 (1115-1121). Hradec Králové: Magnanimitas. |
2014
Berková, K. (2014). Harmonizace účetnictví v kontextu Evropské unie a IFRS a její vliv na ekonomické vzdělávání. In Sborník z mezinárodní konference Konkurence, 6. ročník (8-14). Jihlava: VŠPJ. |
Berková, K. (2014). Pedagogical Questions of Teaching of Subject Accounting at the High Schools. In QUAERE 2014 (939-945). Hradec Králové: Magnanimitas. |
2013
Berková, K. (2013). Význam e-learningové studijní opory v terciárním vzdělávání. In Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Média a vzdělávání 2013 (1-4). Praha: Extrasystem Praha. |
Berková, K. (2013). Konkurenceschopnost terciárního trhu vzdělávání. In Sborník z mezinárodní konference Konkurence, IV. ročník (8-18). Jihlava: VŠPJ. |
Berková, K. (2013). Výuka koncepčního rámce mezinárodních účetních standardů IFRS na vysokých školách. In MMK 2013 (1974-1979). Hradec Králové: Magnanimitas. |
Berková, K. (2013). Předpoklady absolventů gymnázia k ekonomickému vzdělávání na terciární úrovni. In QUAERE 2013 (1523-1532). Hradec Králové: Magnanimitas. |
Výzkumná zpráva obsahující utajované informace, souhrnná výzkumná zpráva
2019
Frendlovská, D., & Berková, K. (2019). Výzkum zdravotnictví v krajském městě Jihlava. |
Berková, K. (2019). Profesní a měkké kompetence zaměstnanců veřejné správy. |
2018
Berková, K. (2018). Výzkum úrovní odborných kompetencí studentů středních škol v oblasti účetnictví ve vztahu k požadavkům praxe. |
Článek v databázi Emerging sources citation index (ESCI)
2020
Berková, K., Borůvková, J., Frendlovská, D., Krpálek, P., & Melas, D. (2020). Learning Style Preferences of University and College Students. Problems of Education in the 21st Century, 78(4), 486-499. doi: 10.33225/pec/20.78.486 |
Projekty
Dotační titulExterně financované projekty
Profesní a měkké kompetence zaměstnanců veřejné správy |
![]() |
Projekt má charakter smluvního výzkumu, který bude zaměřen na výzkum požadavků zaměstnavatelů v oblasti profesních a měkkých kompetencí zaměstnanců veřejné správy, a to pod záštitou firmy CIS s.r.o. Hlavním cílem smluvního výzkumu je definovat vhodné formáty a způsoby rozvoje kompetencí pro tuto cílovou skupinu. Včetně vhodného způsobu začlenění do existujících vzdělávacích programů pro zaměstnance veřejné správy a potřeby akreditace takového vzdělávacího programu. Data získaná z výzkumu budou využita pro vystavění koncepce workshopů/kurzů pro oblast školního a firemního vzdělávání se zaměřením na rozvoj profesních kompetencí a soft skills studentů a zaměstnanců. Pro splnění předmětu projektu se obě smluvní strany dohodly na těchto činnostech, které provede Zhotovitel (VŠPJ, Katedra ekonomických studií jako pracoviště pověřené plněním):
Cílovou skupinu představují zaměstnanci v oblasti veřejné správy, zejména místní samosprávy - měst a obcí, a to v různých funkčních zařazeních: vedoucí i řadoví zaměstnanci jednotlivých městských odborů – zejména ekonomického, investic, dopravy, životního prostředí, správního, stavebního, školního, cestovního ruchu, sociálních věcí, informatiky. Dále se řadí mezi cílovou skupinu zaměstnanci příspěvkových organizací (zřizovaných městy, kraji) a zaměstnanci městské policie. Výzkum bude kvalitativního charakteru. K tomuto účelu bude využita jako hlavní metoda dotazování. Výzkumným nástrojem bude dotazník, který bude distribuován zejména pomocí vlastních kontaktů Zhotovitele a Objednatele. V případě potřeby budou využity řízené rozhovory s vedoucími pracovníky organizací. Pro začlenění výsledků do širšího kontextu bude využita komparační metoda, pomocí které budou prozkoumány existující studie na národní a mezinárodní úrovni. |
Vedoucí projektu: Ing. Kateřina Berková, Ph.D. Celková částka: 9900 CZK Dotační titul: Smluvní výzkum Partneři: CIS s.r.o. |